Ilustrasi “Sindiran Hidup” Ini Punya 1000 Makna Mendalam. Yang Terakhir Cukup Tragis !

Posted on

4.Undang-undang ada ditangan siapa?

brilio.net

Undang-undang semua keputusan di tangan isteri PM haha,” tulis akun Firdaus Hanapi.

Apa yang aku nampak. Undang dunia banyak melebihkan lelaki. Bagi wanita, tak banyak perkara yang dapat mereka suara kan. Perempuan tak boleh itu  ini. Dan lelaki berkuasa menetap kan apa saja undang undang dunia. Menunjukkan dunia tidak adil pada wanita,” tulis akun Master Que Aaron.

5.Yang usaha siapa yang panen siapa

brilio.net

Kita yang usahakan, kerajaan yang kaut hasil heh,” komentar akun Mohs Aqilah.

Kita berusaha keras mengerjakan sesuatu pekerjaan kita demi periuk nasi kita tanpa disedari hasil yang bakal kita perolehi dah pun diambil org..apa yangg kita ada hanya harapan,” komentar akun Selipert Putuih.

6.Gimana menurutmu?

brilio.net

Pada pendapat saya, cara/jalan yg dibuat oleh seseorang/pemimpin dah mula nak makan dri dia balik.. Dia lari le ke mana pun, pusing le macam mener pun pilihan tersebut tetap akan makan dia balik.. Orang bawahan pun tak berani campur tangan dan tengok dari blakang jer.. Kiter sebagai rakyat jadi pemerhati,” tulis akun Zarina Love Mohd Sani.

Bagi aku, dalam gambar ini, disebabkan ada tulisan ‘development’.. Maksudnya bagi aku, segala pembangunan kami negara ni hanya untuk dia dan orang-orang yang mampu aje..bukan untuk semua rakyat,” tulis akun Muhammad Fazli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *